Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2011

«Επιδοτώντας» τον θάνατο του εμποράκου…


Πολύ γκρίνια από όλους τους συναδέλφους που διατηρούν καταστήματα κινητής τηλεφωνίας στην Αθήνα και στην περιφέρεια σχετικά με την  πορεία του κλάδου λιανικής.
Από την μία είναι η αναδουλειά και η έλλειψη διάθεσης των καταναλωτών να βάλουν το χέρι στην τσέπη και από την άλλη ο αθέμιτος ανταγωνισμός των ίδιων των εταιρειών οδηγούν τα καταστήματα σε συνεχή συρρίκνωση και από σημεία πώλησης προϊόντων κινητής τηλεφωνίας μετατρέπονται από τις εταιρείες κινητής  σε σημεία εξυπηρέτησης πελατών.
Ειδικά τους τελευταίους έξι  μήνες οι εταιρείες τηλεπωλήσεων μονοπώλησαν σχεδόν τις νέες συνδέσεις ,προσφέροντας στους καταναλωτές δωρεάν πάγια και υψηλές επιδοτήσεις για συσκευές ,κάτι που οι operators δεν έδιναν στα καταστήματα με αποτέλεσμα να μην είναι ανταγωνιστικά.
Υπάρχει δίκτυο κινητής τηλεφωνίας που κάνει έκπτωση 20€ αν κάνεις ανανέωση μέσω του site του ,ενώ αν κάνεις νέα σύνδεση επιλέγεις νούμερο από λίστα εύκολων αριθμών και     το τηλέφωνο θα το προμηθευτείς  50 € φθηνότερα από τον τιμοκατάλογο της ίδιας εταιρείας στα καταστήματα της αλυσίδας της. Ιδιοκτήτης  καταστήματος ανέφερε ότι και όλο του κέρδος του να δώσει έκπτωση στον πελάτη αυτές οι τιμές δεν βγαίνουν.
Άλλη εταιρεία έχει ανεβάσει τόσο πολύ τους στόχους στα καταστήματα με αποτέλεσμα να μην παίρνουν τις αμοιβές τους και να κινδυνεύουν με λουκέτο και πολλά από αυτά να έχουν βάλει πωλητήριο .
Τέλος τα καταστήματα της τρίτης εταιρείας πλέον εκφράζονται στο διαδίκτυο μέσω blog που τα χαρακτηρίζει «άμοιρα».
Σε πρόσφατη έρευνα καταγράφηκαν 2800 επιχειρήσεις πώλησης κινητής τηλεφωνίας εξαρτημένες από τα δίκτυα με συμβόλαια αποκλειστικής διάθεσης των προϊόντων τους .Τι σκοπό άραγε έχουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας , μήπως πλέον κρίνουν ότι είναι  πολλά για την ελληνική αγορά;
«Επιδοτώντας» τον θάνατο του εμποράκου…
Και οι τρείς εταιρείες έχουν μηδενίσει τις επιδοτήσεις στα οικονομικά προγράμματα με πάγιο έως €25, ενώ έχουν μειωθεί αρκετά στα υπόλοιπα. Παράλληλα έχουν μειωθεί δραματικά και οι επιδοτήσεις στις ανανεώσεις συμβολαίων. Αποτέλεσμα νέες συνδέσεις σε μικρά προγράμματα δεν γίνονται καθόλου ενώ έχουν κοπεί και οι φορητότητες .
Άρα οι μειώσεις στο κόστος της υπηρεσίας μάλλον θα πληρωθούν από τον καταναλωτή με μείωση των επιδοτήσεων στις νέες συνδέσεις και τις ανανεώσεις.
Βέβαια τα παραθυράκια συνεχίζονται αφού σε μια προσπάθεια να ισορροπήσει η αγορά και να μειωθεί η ένταση του ανταγωνισμού στα καταστήματα λιανικής των εταιρειών, οι τρείς εταιρείες συνεχίζουν τον «ανταρτοπόλεμο» μέσω των Telemarketing. Εκεί και προσφορές υπάρχουν και οι πωλήσεις συνεχίζονται αμείωτες μάλλον…
Παράλληλα το χειρότερο είναι ότι  οι  εταιρείες έχουν ξεκινήσει πωλήσεις μέσω των ιστοσελίδων τους. Μια εκ των τριών προφέρει στον καταναλωτή τηλέφωνο σε 2 προγράμματα της στα €89 ενώ στα καταστήματα της αλυσίδας της η τιμή είναι €139 στα αντίστοιχα ΙΔΙΑ προγράμματα. Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας.
Με την γκρίνια να συνεχίζετε από την πλευρά των καταστηματαρχών για αυτή την κατάσταση δεν φαίνετε να ιδρώνει το αυτί κανενός. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν πολιτικές τριών ταχυτήτων στο ίδιο δίκτυο πωλήσεων, μου επισήμανε καταστηματάρχης.
Πάντως οι κακές γλώσσες μου λένε ότι όσες εταιρείες είχαν ιδιόκτητα καταστήματα τα παραχωρούν σε ιδιώτες σε μια προσπάθεια να μειώσουν τα κόστη τους, πιστεύοντας ότι ένας ανεξάρτητος επιχειρηματίας μπορεί να τα κάνει πιο αποδοτικά.
Βέβαια τόσα χρόνια υποχρέωσαν τους αντιπροσώπους τους να διατηρούν όλο και μεγαλύτερα καταστήματα σε κεντρικά σημεία και να προσλαμβάνουν όλο και περισσότερο προσωπικό, για την πιο άμεση εξυπηρέτηση των πελατών τους, σήμερα δείχνουν ανίκανες να διαχειριστούν την κρίση διαχωρίζοντας την θέση τους από τους επιχειρηματίες που μαζί έχτισαν την αγορά της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα…
http://www.telecomnews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: